משלוח מסרונים ללקוחות הרשומים בהסכמה ברשימת תפוצה או במסגרת של ניהול מועדון לקוחות הוא אחד הכלים השיווקיים המוצלחים ביותר שיש כיום. נכון שיש מגוון רחב של ערוצי פרסום אפשריים לכל בעל עסק, אבל דווקא השירות הוותיק של משלוחSMS מתגלה כאחד האפקטיביים ביותר כאשר הוא מבוצע נכון.
הטכנולוגיה המתקדמת והמדיה הדיגיטלית שאנו עושים בהם שימוש יומיומי מסביב לשעון מאפשרים מגוון כלים בעלי עוצמה גבוהה לשיווק ופרסום של מבצעים, דילים ומוצרים שונים. אחד מהכלים האפקטיביים ביותר ואולי זה יפתיע שהוא אחד הוותיקים שבהם, הוא זה של שירות חבילות SMS לעסקים שמעוניינים לפרסם לנמענים ברשימת תפוצה או מועדון לקוחות שיש להם.
ניהול קמפיין SMS לרשימת תפוצה של נמענים אשר נתנו הסכמתם בדרך כזאת או אחרת להיות באותה רשימת תפוצה זוכה לשיעור הצלחה גבוה יחסית לכל חלופה אפשרית כיום.
הנתונים מראים זאת בצורה ברורה:
- כמעט 100% מהמסרונים השיווקיים הללו נפתחים ונקראים על ידי הנמענים
- מעל 90% מהמסרונים הללו נקראים בתוך 5 שניות או פחות מרגע שליחתם
- קרוב ל 50% יבצעו פעולה בעקבות המסרון – כניסה לאתר, יצירת קשר, ביצוע רכישה וכו'
אלו שיעורי הצלחה גבוהים מאוד ביחס לדיוור פרסומים במייל או פרסום ברשתות חברתיות וכדומה.
על מנת ששיעור החשיפה והמענה יהיו מוצלחים ככל שניתן , כדאי מאוד לנהל קמפיין מתוכנן היטב ומבוצע בצורה אפקטיבית שתביא גם לשיעור הצלחה גבוה.
טיפים לניהול קמפיין SMS מוצלח
יש כמה טיפים שכדאי להפנים כדי לנהל קמפיין SMS מוצלח וזה מתחיל באיסוף נמענים נכון וממשיך בפניה רלוונטית אליהם.
- מה יוצא לנמען שמקבל את המסרון – כדי לאסוף נמענים לרשימת תפוצה או מועדון לקוחות שמאפשר משלוח מסרונים יש לפתות את הלקוח. דרך מצוינת לעשות זאת היא באמצעות קופון הנחה או הטבה משמעותית למי שמצטרפים לרשימת התפוצה.
- תהליך הצטרפות קל וברור – יש לפרסם את קיומה של רשימת תפוצה או מועדון לקוחות שמעניק את ההטבה מהסעיף הקודם בכל דרך אפשרית. ניתן לעשות זאת באמצעות פניה ישירה של המוכר בחנות, שילוט מושך את העין, על שקית הקניות וכמובן באתר האינטרנט שלכם.
- לא להטריד את הנמענים – במחשבה ראשונה אפשר לחשוב ש"רגע אבל אני רוצה למכור" ומצד שני אף אחד לא מעוניין לקבל כל יום SMS חדש מרשימת תפוצה כלשהי. כדאי לשלוח מסרונים בימים מיוחדים כמו ערבי חג או יום האהבה ובנוסף לכך פעם בשבוע או בשבועיים בשעות נוחות לנמען ולא באמצע הלילה. כמו כן חשוב שכל מסרון יהיה ממוקד בהצעה מפתה ספציפית עבור הנמענים ברשימה כדי שיעדיפו להישאר בה ככל שניתן ולא למהר לעזוב אותה אחרי 2-3 מסרונים שמתייחסים למבצע "כללי" בחנות.
- הקפידו על החוק – חוק הספאם מעמיד מספר תנאים לכל מפרסם כדי שלא יהיו פרסומות ספאם מיותרות שיציקו לנמענים ואפילו כדי שלא ייפגעו בקמפיין דיוור SMS לעסקים שכן מקפידים על החוק. על כן הקפידו על החוק ותימנעו מתביעות מיותרות שעולות ביוקר על הטרדה של נמענים שלא מעוניינים בהודעות הללו. כמו כן יש לאפשר הסרה מהרשימה שלכם בצורה קלה ומידית.
ניהול נכון של רשימת תפוצה במסגרת מועדון לקוחות ומשלוח של SMS ממוקדים לקהל הזה, יובילו להצלחה של הקמפיין.
המאמר נכתב בשיתוף עם מערכת SMS PLUS אשר מעניקה לעסקים את האפשרות לבנות מועדון לקוחות דיגיטלי עם אוטומציות SMS אשר חוסכות זמן ומגדילות את המחזור של העסק.